Norsk Toppfotball styrker laget med to kommersielle tungvektere

Norsk Toppfotball har ansatt tidligere merkevaresjef i Discovery, Terje Olin Braathen, som «Leder for Media og Merkevare». Marianne Solheim får samtidig ansvaret for å hjelpe klubbene å sikre ny publikumsfest.

–Verdien knyttet til de øverste ligaene både på dame- og herresiden har økt betraktelig gjennom forrige rettighetsperiode. Måler er å øke verdien ytterligere gjennom den kommende perioden. Derfor er vi veldig glade for å få med Terje og Marianne på dette arbeidet. De besitter begge både lang og tung erfaring knyttet til merkevare- og konseptutvikling, noe som vil komme både klubbene og våre rettighets- og sponsorpartnere til gode, sier Leif Øverland, administrerende direktør i Norsk Toppfotball.

Terje Olin Braathen kommer fra stillingen som daglig leder i Oslo Streamingsenter. Han har tidligere jobbet som salgs- og merkevaresjef for TVNorge og Discovery, og var tungt involvert i utviklingen av de kommersielle TV-produktet da Discovery overtok rettighetene for Eliteserien og OBOS-ligaen i forrige rettighetsperiode. Nå skal han jobbe tett med mediesjefene i klubbene og rettighetshaver TV 2.

– Jeg er veldig glad for å få denne muligheten. Norske fotball er det mest attraktive sponsorproduktet vi har i Norge, og det er utrolig spennende å få lov til å være med å utvikle dette produktet i en ny rettighetsperiode, sier Terje Olin Braathen.

Marianne Solheim kommer fra rollen som daglig leder i Schibsted-byrået Manus, som driver med strategi- og konseptutvikling. Hun har selv vært fotballspiller på toppnivå både i Norge (Kolbotn) og Danmark (Aarhus).

– Ett at de viktigste oppdragene jeg skal bidra til, er å øke publikumsoppslutningen på norske arenaer. Det er en formidabel oppgave, men det er også en ambisjon som er fullt mulig å realisere, med tanke på den sportslige utviklingen vi har hatt innen norsk fotball de siste årene. Jeg gelder meg i hvert fall veldig til å jobbe med et område jeg brenner for: norsk fotball og norsk idrett.

For mer informasjon, kontakt:

Leif Øverland, Adm.dir. Norsk Toppfotball: 415 36 460

Annonse: