Spørsmål og svar om CRM

Les de mest stilte spørsmålene om CRM i toppfotballen.

Jeg får beskjed om at passordet mitt er feil når jeg logger inn i Lime CRM, hva gjør jeg?

  1. Om passordet er feil, trykk på "Glemt passord" i innloggingen. Du vil da motta en e-post fra Lime for å tilbakestille passordet. Om du ikke mottar e-posten må du ta kontakt med Lime support.
  2. Brukernavnet ditt er mest sannsynlig e-posten din, men dersom du har hatt bruker i systemet lenge er det potensielt en versjon av ditt fornavn + etternavn. Ta kontakt med Ida i NTF for å sjekke om du mistenker det kan være problemet.
  3. Dobbeltsjekk at URL/domenet du bruker er https://toppfotball.lime-crm.com. Dette gjelder både på web- og desktopversjonen. Om du bruker en gammel URL eller den generelle for Lime-systemet vil ikke ditt brukernavn eller passord fungere.
  4. Om ingen av disse løsningene hjelper, ta kontakt med Ida i NTF som kan hjelpe deg med å finne ut av problemet.

Hvordan logger jeg inn i Lime Marketing?

Siden Lime Marketing er et eget program er det også en egen innlogging. Hver klubb har sin egen Lime Marketing så du må ha din unike lenke for å finne din versjon. Spør superbruker/administrator i din klubb om lenken.

Lime Marketing styrer dere som klubb på egen hånd, det vil si at superbruker/administrator i klubben kan opprette, slette og endre brukere. Ønsker du en bruker i Lime Marketing ber du om dette fra den eller de i klubben som har administratorrettigheter.

Om du er i en nyopprykket klubb eller ingen i din klubb har administratorrettigheter i Lime Marketing, ta kontakt med Ida i NTF for hjelp.

Jeg får beskjed om at passordet mitt er feil når jeg logger inn i Lime Marketing, hva gjør jeg?

  1. Om passordet er feil, trykk på "Glemt passord" i innloggingen. Du vil da motta en e-post fra Lime for å tilbakestille passordet. Om du ikke mottar e-posten må du ta kontakt med Lime support.
  2. Om punkt 1 ikke fungerer kan superbruker/administrator i din klubb endre ditt passord i Brukeradministrasjonen i Lime Marketing.

Hva er forskjellen på Lime CRM og Lime Marketing?

Lime CRM er CRM-systemet der du finner alle dine kontakter, informasjon om arrangementer, billetter, samtykker o.l. Det er også her du kan lage utvalg av kontaktene dine og opprette kampanjer. For B2B er det her du finner dine kontakter, firma-register, avtaler, tilbud og salgsoversikter. 

Lime Marketing er et eget program der du kan lage utsendelser som nyhetsbrev, invitasjoner og lignende. Du har også tilgang på tilleggsfunksjonene undersøkelse og arrangement. Programmet er direkte koblet til Lime CRM. Kampanjene du oppretter i Lime CRM er utsendelseslistene dine i Lime Marketing. Alle handlinger kontaktene dine foretar seg vil også registreres på kundekortet deres i Lime CRM.

Kan jeg gjøre endringer på hvordan Lime CRM er satt opp?

Du kan opprette og lagre egne filter og selvfølgelig endre data og informasjon i CRM, men oppsett og hvordan selve systemet er bygget forvaltes av NTF.

Om du ønsker endringer, som for eksempel nye datafelt, oppsett av egen startside, globale filtere som kan brukes av hele organisasjonen og lignende, ta kontakt med Ida i NTF som sannsynligvis kan gjøre endringen for deg. Endringer som blir gjort gjelder for alle brukere uavhengig av klubb så det må være noe som fungerer for fellesløsningen.

Annonse: