Ny medieplattform

I desember 2016 fikk alle klubbene i Eliteserien og OBOS-ligaen et nytt ansikt på nett.

Den tidligere medieplattformen ble byttet ut til en tidsriktig, brukervennlig og fremtidsrettet løsning.

39 klubber er på løsningen, 32 fra våre ligaer samt 7 Post Nord klubber som har valg å fortsette samarbeidet med oss. I tillegg er www.toppfotball.no blitt «pensjonert» og to ligasider – www.eliteserien.no og www.obos-ligaen.no er lansert. Her finner man ligaspesifikt innhold – både egenprodusert og innhold fra klubbene.

Det har vært en utrolig spennende reise og et supert samarbeid mellom både leverandører, klubbene og supportere vi har snakket med

— Thomas Torjusen, medie- og IT-sjef i Norsk Toppfotball

- Det har vært en utrolig spennende reise og et supert samarbeid mellom både leverandører, klubbene og supportere vi har snakket med, forteller Thomas Torjusen, medie- og IT-sjef i Norsk Toppfotball.

Han sier videre at det er gøy å se responsen fra klubbene.

 - Jeg er helt trygg på at klubbene nå får en brukervennlig, åpen og fremtidsrettet løsning, som gir et betydelig digitalt løft, fortsetter Torjusen.

Se mer om konseptet til medieplattformen i merkevaremanualen.

Fokus på kampen

Nettsidene er bygget opp etter et responsivt vertikalt design med fokus på mobil først. Det er jobbet mye med strukturering og fokusering på den viktigste informasjonen ut på klubbenes forsider.

Det er utviklet en rekke moduler og løsninger som lett kan benyttes av klubbene og som vil gi gode brukeropplevelser for fansen.

Store og tydelige bilder med god kvalitet er løftet opp som viktige bærere sammen med en funksjonell videospiller.

Innhold er design

I forbindelse med opprettelsen av de nye klubbsidene er det stort fokus på at innhold er design. Dette tas opp gjennom store bilder som sørger for fokus på det man skriver om.

 Innholdet er derfor en hoveddel i designet, men man har i tillegg sett på klubbenes logo, farger og mønstre for å kunne forsterke klubbfølelsen.

Annonse: