Tilfredsundersøkelse
I 2017 gjennomførte analysebyrået Aalund en tilfredshetsundersøkelse for NTF blant daglig
ledere i Eliteserien og OBOS-ligaen, samt utviklingsansvarlige i klubbene som deltok i Akademiklassifiseringen,for å kartlegge klubbens tilfredshet med tilbudte tjenester.
Undersøkelsen er en nullpunktsanalyse før vi går inn i en ny strategiperiode. Den gir
administrasjonen et godt verktøy for å utarbeide handlingsplaner.
På generell tilfredshet gis NTF en gjennomsnittsscore på 3,9 (5 høyeste mulige score) som
interesseorganisasjon for klubb og 4 som intresseorganisasjon for ligaene.
Utover dette er noen av de viktigste funnene:
- NTF må tydeliggjøre og kommunisere vår strategi bedre.
- Vi ses ikke på som en aktiv deltaker i den offentlige debatten om norsk toppfotball.
- Klubbene er meget fornøyd med responstid og service administrasjonen yter.
- Daglig ledermøtene i Eliteserien fungerer godt.
- Toppfotballsenteret og deres arbeid med akademiklassifiseringen har vært svært godt
mottatt.
Særlig gir klubbene høye score på den faglige kompetansen i forbindelse med
Akademiklassifiseringen.