Eliteserien og OBOS-ligaen 2.0

Eliteserien og OBOS-ligaen skal løftes til et høyere nivå. Vi skal gi publikum mulighet til å komme tett på. Vi skal dyrke profilene. Arrangementene skal forsterke fellesskapet mellom klubben og byen/regionen. Vi skal i kommunikasjonen forsterke dramaet og festen (kampen).

NTF skal videreutvikle og realisere Eliteserien og OBOS-ligaen 2.0. Et ligakonsept som skal øke antall tilskuere på stadion og seere på TV 2 i ny medieperiode. Det skal opprettes et tett og sterkt samarbeid med TV 2 basert på felles mål, strategier og aktiviteter. Arbeidet skal skje gjennom en prosjektorganisering der TV2, NTF, klubbene og NFF deltar. 

Klubbenes anleggskvalitet varierer. Det er naturlig ut fra bygningsmassens alder, klubbens ståsted (økonomi, hvor lenge klubben har vært i toppfotballen osv.). Norsk toppfotball har en egen særegenhet som speiler Norge som nasjon med kyst, fjell, fra arktisk klima til det sør-norske klimaet. Behovet for ulike fasiliteter knyttet til gressmatta (naturgress kontra kunstgress) og publikumsareal er naturgitt. For å sikre at alle klubbene løfter sitt produkt til 2023-sesongen vil administrasjonen vurdere incentivmodeller.

Gjennom videreutvikling av ligaene skal NTF øke partnerinntektene for ligaen den kommende strategiperioden. Det er satt ned et kommersielt prosjekt sammen med TV 2 som arbeider med felleskonsepter som inkluderer bærekraftsarbeidet. Hensikten med dette arbeidet er at partene har felles salg i markedet. Og ved dette arbeidet sikre synlighet og aktiviteter for partnerne både hos TV 2, i ligaen og i alle andre relevante kanaler.

Det skal gjennomføres et sett av aktiviteter som øker interessen for klubbene og ligaene. NTFs digitale arbeid skal bidra til å øke interessen for norsk fotball. Et hovedprinsipp er at den digitale strategien skal være basert på forretningsmessige behov. Å sikre eierskap til innhold og data, kundekontroll og kommunisere relevant informasjon i egne kanaler er en sentral del av NTF sin strategi. 

Annonse: